CUPRA Tavascan i finalen til Årets Bil og lancerer kampagne med Willow Smith

SEAT & CUPRA Danmark

CUPRA Tavascan i finalen til Årets Bil og lancerer kampagne med Willow Smith

CUPRA TAVASCAN I FINALEN TIL ÅRETS BIL DANMARK 2025
Det var i år et ganske stort kandidatfelt med til de indledende runder af Årets Bil. Finalefeltet - de nominerede til Årets Bil - blev fundet efter flere dages testkørsler på FDM Jyllandsringen og omkringliggende landeveje. For første gang var finalisterne alle sammen elbiler og vi er stolte af, at CUPRA Tavascan klarede sig rigtig godt og kom med i finalen.

Køreglæde med 5 års garanti
Uden at have officielle udtalelser, bemærkede vi dog tydelig begejstring og glæde fra de jurymedlemmer som tog bilen med på den regnvåde racerbane. Her blev Tavascan fremhævet særligt for de køredynamiske stærke egenskaber og skarp manøvrering – og som en bil hvor køreglæde har været prioriteret. Det er vi selvfølgelig meget enige i og opfordrer enhver til mærke efter ved en prøvetur hos nærmeste forhandler. Men selvom en bil er sjov at køre og har et dristigt design, går vi ikke på kompromis med almindelig sund fornuft. Derfor fremhævede journalisterne også de 5 års garanti som en stærk trumf i ærmet over bilerne på samme platform.

Danmarkspremiere på CUPRA Tavascan
Netop nu ruller den landsdækkende Tavascan-kampagne "One of them, one of us" med sangerinden Willow Smith i front. Kampagnen repræsenterer essensen af CUPRA Tavascan; en bil, der repræsenterer to hovedsøjler i CUPRA-mærket. På den ene side genfortolker bilen konceptet om høj ydeevne i et fuldt elektrisk køretøj uden at gå på kompromis med køreoplevelsen. Samtidig skiller Tavascan sig ud med sit spændende design, der bryder med konventionerne og tiltrækker opmærksomhed.

Med andre ord, ikke for alle. Men for de rette.

Dette understreges visuelt i de surrealistiske omgivelser og i kampagnefortællingen som skildrer ’rebellerne’ som de, der tør være anderledes og bryde med konventionerne. Den rebelske ånd understreges ydermere også med Willow Smiths unikke coverversion af den originale Tears for Fears-klassiker 'Everybody Wants to Rule the World'.

“CUPRA Tavascan repræsenterer vores drøm, der er gået i opfyldelse, den første helt i en ny æra. Det er et køretøj, der symboliserer vores rebelske ånd og ikke blot reagerer på forandring, men skaber den. Kampagnen appellerer direkte til dem, der tør genfortolke fremtiden ved at flygte fra konventionerne; til dem, der bliver en del af CUPRA Tribe,” udtaler Ignasi Prieto, Chief Brand Officer for CUPRA og forsætter: “At have Willow Smith, en multitalentfuld kunstner, der symboliserer det ukonventionelle med sin autenticitet, afspejler forbindelsen mellem CUPRA Tavascan og dem, der drømmer om at gå ud over det etablerede.”

Kampagnevideoen kan ses i den fulde længde her: CUPRA TAVASCAN (youtube.com)

CUPRA Tavascan fås i en overraskende veludstyret startpris på 'Endurance' fra kun 359.990,- samt med attraktiv privatleasing på 4.495,- kr / mdr. (ved 10.000 km og 9.995,- udbetaling).


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk