FAQ SERVICE

Hvordan finder jeg ud af, hvornår min bil skal til service?

 

En lampe i instrumentbrættet vil lyse, når det er tid til at få serviceret din bil. Dette vil typisk være omkring hver 12. eller 24. måned, efter 15.- eller 30.000 km., alt efter model og hvad der kommer først.

Hvor kan jeg finde min SEATs servicehistorik?

Din SEAT-forhandler kan muligvis hjælpe, hvis din bil er blevet serviceret inden for SEAT-netværket. De vil dog ikke være i stand til at få adgang til historikken, hvis din bil er blevet serviceret uden for det officielle netværk.

Hvilken olie skal jeg bruge til min SEAT?

SEAT anbefaler original olie til alle vores køretøjer. Olie er livsnerven i din bil, det hjælper din bil til at køre problemfrit. Hvis den forkerte olie bruges, risikerer motoren øget slid og korrosion eller endda motorhavari. 

Hvor ofte skal jeg skifte olie i mit køretøj?

Vi anbefaler at skifte olie og filter i din SEAT hver 12. måned eller efter 15.000 km, alt efter hvad der kommer først. Se altid din servicemanual for serviceintervaller.

Min bil er brudt sammen og jeg vil gerne gøre brug af mobilitetstjenesten. Hvad skal jeg gøre?

 

I tilfælde af havari kan du ringe til SEAT Vejhjælp på +4570201858. Har du et køretøj med 3-knapsmodul, kan du også trykke på infoknappen for at foretage et opkald, og SEAT Vejhjælp vil derefter starte vejhjælpsprocessen. I tilfælde af ulykke med behov for redning anvendes SOS-knappen. 

I MinSEAT-appen kan du også foretage direkte opkald.

Hvad koster vejhjælp til min SEAT?

Du er dækket af SEAT vejhjælp i de første to år efter købet af din nye SEAT, og den bliver automatisk fornyet hvert år ved dit årlige serviceeftersyn hos din autoriserede SEAT-forhandler, indtil bilens 10. leveår.

Hvad dækker SEAT vejhjælp?

Vejhjælp dækker de bilproblemer, du har med din SEAT, mens du er på farten og ikke kan komme til et værksted.

Nogle af de SEAT-tjenester, der er inkluderet er: reparation ved vejkant, assistance i tilfælde af beskadiget lås, assistance i tilfælde af tab eller tyveri af nøglen, assistance i tilfælde af brændstofmangel eller brændstoffejl, assistance i tilfælde af punktering eller ulykke, hjælp til afhentning af det reparerede køretøj, indkvartering på et 4-stjernet hotel, hjælp til fortsættelse af turen eller hjælp til at komme hjem, erstatningskøretøj, transport af køretøjet eller taxa-service.

Kontakt din SEAT-forhandler for at få mere at vide om din dækning.

Hvor kan jeg finde min SEATs garantioplysninger?

Du kan finde oplysninger om garantien på din bil, i dit hæfte om garanti og vedligeholdelse, som findes i din instruktionsbog. Hvis du ikke har en instruktionsbog til dit køretøj, kan du finde den på SEATs hjemmeside. 

https://www.seat.dk/service/service/instruktionsboger 

Hvis min bil skal repareres på garantien, vil SEAT så stille en lånebil til rådighed?

Kontakt en autoriseret SEAT-forhandler for at få oplysninger om tilgængelighed af lånebiler. Klik her for at finde din nærmeste SEAT-forhandler.

Hvad er dækket af SEATs fabriksgaranti?

Garantien dækker defekter eller skader, der opstår under brug, der ikke kan betragtes som normalt slid. Kontakt din SEAT-forhandler for yderligere oplysninger, eller læs mere her: 

https://www.seat.dk/service/service/garanti/ 

Udover den 2-årige fabriksgaranti er din bil omfattet af:

Lakgaranti:
SEATs lakgaranti dækker, at der i en 3-årig periode efter levering af bilen, ikke viser sig produktionsfejl i den oprindelige lakopbygning.

Garanti mod rustgennemtæring: 
Karrosseriet på din SEAT er dækket mod rustgennemtæring indefra i 12 år.

Køretøjets garanti påvirkes ikke ved et ejerskifte af køretøjet.

Hvor længe er min bil garantidækket? 

Din SEAT er dækket af fabriksgarantien de 2 første år, men du kan udvide trygheden til 5 års garantidækning

Vores udvidede garanti dækker dit køretøj alt fra 2 til 5 år, og op til 150.000 kilometer. Hvis du forventer at beholde din bil i mange år, kan den udvidede garanti give mening for dig. Selvom du sælger din bil før garantien løber ud, vil garantien altid følge bilen.

Kontakt din SEAT-forhandler for betingelser og priser, eller læs mere her: 


https://www.seat.dk/kobsguide/seat-safe/.

Hvad er ikke dækket af garantien?

Mens mange tjenester falder ind under en fabriksgaranti, er der nogle eksplicitte undtagelser. Her er et par eksempler på ting, der ikke er dækket af SEAT-garantien: Tyveri- eller hærværksskader, normal slitage, reparationer, der ikke er foretaget hos en SEAT-forhandler eller et autoriseret servicecenter, skader fra misbrug af køretøjet, skader fra naturkatastrofer, dæk eller services som f.eks. olieskift.

Kontakt din SEAT-forhandler for mere information, eller læs mere her: 
https://www.seat.dk/service/service/garanti/

Jeg vil gerne tilføje et tilbehør eller en reservedel til min bil. Vil dette påvirke min garanti?

Der er ikke-originale reservedele og tilbehør på markedet. SEAT yder ingen garanti for disse produkter og er ikke ansvarlig for deres ydeevne, reparation eller udskiftning eller for enhver skade, de kan forårsage på dit køretøj.

For originale reservedele og tilbehør kan du besøge din nærmeste SEAT-forhandler eller SEATs webshop.